NASZ BLOG

05 Paź 2017

Piękna typografia

Co zrobić, by tekst wyglądał świetnie? I jakich pomysłów należy absolutnie unikać, by tekst nie wyglądał śmiesznie i odstraszająco? Bez znaczenia, czy jest to szyld reklamowy, nazwisko na wizytówce, czy też tylna strona opakowania, wystarczy kilka (pozornie prostych) zabiegów, by zasady typografii były przestrzegane, a tekst będzie wyglądał odpowiednio, ale też profesjonalnie i przystępnie. Część zasad, takich jak np. kontrast i rola tła, czy niuanse w postaci wiszących spójników opisałem już wcześniej. Tutaj skupię się na kolejnych zagadnieniach.

Dobieranie fontów i łączenie ich w pary

Kluczową decyzją przy projektowaniu wizytówki, ulotki, strony internetowej czy czegokolwiek innego, zdaje się być wybór fontów oraz konkretnych czcionek, jakie zostaną użyte w tekście. Wybierać możemy spośród tysięcy lepszych i gorszych, płatnych oraz całkowicie darmowych krojów. Tylko jakie będą najlepsze dla konkretnego tekstu, nad którym właśnie pracujemy? Podczas dokonywania wyboru należy wziąć pod uwagę specyfikę naszego projektu i dopasować do niego fonty o odpowiednim charakterze. Zgadza się, rodziny fontów i kroje czcionek, dokładnie tak, jak ludzie, też mają swoje charaktery i osobowości. Te właśnie charaktery muszą wpisywać się w istotę projektu, dla którego tworzymy tekst. I właśnie przede wszystkim zgodność tych elementów decyduje o ogólnej jakości wizualnej tekstu i całego projektu.

 

photo-design-prepress

Write a Reply or Comment